این روز ها خرید کردن قطعات دیجیتال از موانع بزرگ در زندگی مردم به حساب می آید مخصوصا خرید سیستم کامپیوتر و امثال آن. اما از طرفی هم نمیتوان نیاز ها و خواسته های خود را نادیده گرفت. از این رو همه ما هنگام خرید به پرداخت مبلغ سفارش به صورت قسطی فکر میکنیم. اما چگونه؟
در همین راستا فروشگاه آی تی نس طی عقد قرارداد با یکی از شرکت های پرداخت اعتباری، شرایطی را فراهم کرده که تمام مشتریان بدون نگرانی درباره پرداخت مبلغ سفارش، به خرید و یا ارتقای سیستم خود بپردازند.
از ویژگی های این قرارداد امکان انجام تمام مراحل به صورت غیر حضوری و تنها بین 5 تا 10 روز کاری میباشد. این اعتبار تحت نظر بانک آینده به سفارش شما اختصاص داده میشود و جای هیچگونه نگرانی بابت کلاهبرداری و… وجود نخواهد داشت.
دیگر ویژگی های خرید قسطی از وبسایت ما، در نظر گرفتن تخفیف روی مبلغ سفارش است. یعنی بخشی از مبلغی که با استفاده از اعتبار خود پرداخت کنید به عنوان پاداش به حساب شما برمیگردد که در حال حاضر یک درصد مبلغ سفارش میباشد.
مدارک و شرایط مورد نیاز :
- داشتن سن قانونی(18 سال تمام و بیشتر از آن)
- تصویر مدارک شناسایی عکس دار شامل اصل کارت ملی هوشمند یا اصل شناسنامه
- داشتن شماره همراه به نام خود و هماهنگ با کدملی در سازمان مخابرات کشور
- تصویر مدرک سکونتی شامل سند خانه یا اجاره نامه به نام شخص شما یا بستگان درجه یک و…
- تصویر مدرک شغلی شامل فیش حقوقی ، جواز کسب و یا پرینت گردش حساب و…
- مشخص بودن وضعیت مشمولیت خدمت سربازی برای آقایان
- نداشتن چک برگشتی یا قسط عقب افتاده در سیستم بانکی کشور
- چک صیادی برای ضمانت در صورت صلاح دید بانک(اکثر درخواست ها با سفته الکترونیکی قابل ضمانت خواهد بود)
مزایا خرید تحت این شرایط :
- امکان انجام تمام مراحل آن به صورت غیر حضوری
- بدون نیاز به ضامن
- روند سریع دریافت اعتبار که بین 5 تا 10 روز کاری میباشد
- تخفیف یک درصدی روی مبلغ سفارش
- امکان انتخاب مقدار دقیق اعتبار (از 3 تا 20 میلیون تومان)
- اقساط بلند مدت و 12 ماهه آن
- سود پایین بانکی (تنها 12.5 درصد)
معایب خرید تحت این شرایط :
- اعتبار تا سقف 20 میلیون (بزودی این مبلغ افزایش پیدا میکند)
- مقدار کارمزد شرکت طرف قرارداد (15 درصد کل مبلغ) که تحت عنوان پیش پرداخت گرفته خواهد شد
- در حال حاضر اقساط این اعتبار تنها 12 ماهه میباشد و امکان کم کردن یا افزایش آن وجود ندارد
مراحل کار جهت دریافت اعتبار یا یام:
- در مرحله اول تنها نکته قابل اشاره، ثبت نام با شماره همراهی است که به نام خودتان ثبت می باشد و در واقع می بایست شما مالک شماره مورد نظر باشید.
- در مرحله دوم شما باید از طرف بانک، اعتبار سنجی و یا ارزیابی شوید. در واقع کسانی که دارای چک برگشتی و یا قسط عقب افتاده ثبت شده در سیستم بانکی کشور هستند، در همین مرحله اول اعتبار کافی جهت ادامه فرایند را بدست نخواهند آورد. پس در مرحله اول با پرداخت هزینه ای ناچیز شما اقدام به اعتبار سنجی حساب خودتان می کنید. در همین مرحله مشخص می شود که بانک از شما به عنوان ضمانت سفته الکترونیکی می پذیرد یا چک صیادی را برای شما مورد قبول می داند.
- پس از تایید بانک و کسب اعتبار لازم، مبلغ اعتبار درخواستی خودتان را با بررسی پیش پرداخت و مبلغ قسط ماهانه آن ثبت می کنید.
- در قسمت بعدی جهت دریافت اعتبار به مرحله بارگذاری مدارک خواهید رسید. در این مرحله شما می بایست تصویر مدارک شناسایی مانند شناسنامه و کارت ملی خود را در سایت بارگذاری کنید. همچنین نیازمند بارگذاری تصویر مدارک احراز محل سکونت و مدارک شغلی نیز هستید(تمام مدارکی که برای شرکت قابل قبول است، برای شما لیست می شوند).
- پس از تایید و پشت سر گذاشتن این مرحله، کارت بانکی به آدرس شما پست خواهد شد که تا قبل از دریافت اعتبار به دست شما خواهد رسید. لازم به ذکر است که اعتبار مورد نظر، به کارتی که به دست شما خواهد رسید واریز میشود و برگه حاوی رمز نیز همراه آن قرار دارد. جلوتر شما میبایست اطلاعاتی که همراه کارت برای ما ارسال شده را وارد سایت کنید تا محرز شود کارت به دست شما رسیده است.
- پس از همه اینها شما لازم دارید که اپلیکیشن همراه بانک ((کلید)) را که متعلق به بانک آینده میباشد، نصب و فعال کنید. در صورتی که کارت ملی هوشمند دارید می توانید به طور آنلاین و اینترنتی حساب بانکی خود را ایجاد کنید. اما در صورتی که کارت ملی هوشمند ندارید میبایست شخصا به یکی از شعبات بانک آینده مراجعه کرده و حساب بانکی خود را ایجاد و پس از آن همراه بانک کلید را نیز فعال کنید. (پبشنهاد می کنیم جهت تسریع در فرایند دریافت اعتبار از همان شروع مراحل اول پیگیر این مورد باشید تا در صورت مشکل بدون نگرانی و بدون عجله آن را حل کنید)
- شما می بایست از طریق نصب و فعال سازی برنامه ((آینده ساین)) امضای الکترونیکی خود را نیز جهت امضای قرارداد و برگه های لازم به صورت آنلاین انجام دهید(مراحل چگونگی آن به صورت فیلم در همان زمان در اختیار شما قرار می گیرد). در صورت ایجاد مشکل در این مرحله شما میتوانید به پشتیبانی سایت پیام بدید تا راهنماییتون کنیم. لازم به ذکر است که این مرحله هم نیازمند پرداخت مبلغی جزئی جهت استعلام امضای شما در سازمان بانکی کشور می باشد و این استعلام تا یک سال اعتبار دارد یعنی شما میتوانید تا یکسال از امضای الکترونیکی خودتون در برنامه آینده ساین استفاده کنید.
- همانطور که گفته شد در مرحله بعد شما می بایست قرارداد های لازم را به صورتی اینترنتی با برنامه ((آینده ساین)) امضا کنید. همچنین جهت ارائه سفته الکترونیکی جهت ضمانت نیز نیازمند امضای الکترونیکی خواهید بود.
- در مرحله پایانی و پس از اعلام دریافت کارت بانکی مورد نظر، شما باید مبلغ پبش پرداخت را که همان اول هنگام انتخاب مبلغ اعتبار مقدار آن را مشاهده کردید، واریز کنید.
- پس از واریز پیش پرداخت، بین 1 تا 3 روز کاری اعتبار مورد نظر به کارت شما واریز و از طریق پیامک به شما ابلاغ خواهد شد.
- حال میتوانید سفارش خود را ثبت کنید و از تخفیفی که به کارت بانکی شما برمیگردد لذت ببرید. این تخفیف به انداره یک درصد کل سفارش شما خواهد بود برای مثال اگر مبلغ سفارش شما 20 میلیون تومان باشد، 200 هزارتومان آن به کارت شما برخواهد گشت.
چگونگی پرداخت اقساط اعتبار مورد نظر:
ماهگرد واریز اقساط نیز دقیقا همان روزی است که اعتبار به کارت بانکی شما واریز شده. یعنی اگر 15 این ماه اعتبار برای شما واریز شد، 15 ماه بعد سررسید اولین قسط شما خواهد بود. همچنین برای پرداخت اقساط خود میبایست به سایت مراجعه کرده و آن را به صورت اینترنتی پرداخت کنید. در صورت پرداخت نکردن قسط در تاریخ مقرر نگرانی خاصی وجود نخواهد داشت و آن قسط با توجه به زمان دیرکرد تنها با مبلغ جزئی بیشتری پرداخت خواهد شد.